Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

středa

Vtipné dětství

Moudré z nebe

Richard Skolek


Máte rádi literaturu, u které se smějete od první stránky až do poslední? Pokud ano, tak určitě sáhněte po této knize. Zaručuje  totiž úžasný čtenářský zážitek, kterých není nikdy dost.


Kniha mě zaujala hned od první stránky. Pokud se zaměříme na jazykovou stránku díla, zjistíme, že je kniha psaná jazykem nám velice blízkým. Je psána obecnou češtinou, kterou mluví úplně běžně každý z nás. Autor si čtenáře tímto úžasně připoutá a nepustí ho, dokud nedočte až do konce.

Když se zaměříme na stylistiku, tak v knize objevíme nespočet dlouhých souvětí. Ano, je to přesně tak, jak malé dítě píše. Rozdíl však nalezneme například v psaní interpunkce, kterou malé dítě neřeší. Jsem šťastná, že si s knihou autor takto vyhrál. Dlouhá souvětí zvyšují atraktivitu a hlavně důvěryhodnost čteného textu.

V oficiální anotací na databazeknih.cz se můžeme dočíst o tom, že se dílo řadí mezi deníkovou tvorbu. Já jej spíše zařadím mezi kroniky. Autor totiž nejde ani tak po dnech, spíše popisuje jednotlivé události v daném roce. Čtenář není zatěžován nezajímavými informacemi a zážitky. Toto opět zvyšuje čtivost textu.

Postavy jsou popisovány velice věrohodně a zejména jsou charakterizovány příběhy, které prožívají. Vystupují zde zejména rodinní příslušníci hlavního hrdiny, ale i jeho přátelé a nepřátele. O místě, kde se děj odehrává víme jen několik málo informací. Jedná se o být, o školu, o tábor apod. Nicméně nám autor příliš nenastíní přímo město. Čas, ve kterém se pohybujete poznáte snadno. Každý rok je nadepsán a zbytek si domyslíte z kontextu aktuálního úryvku. Co se týče způsobu psaní, musím podotknout, že je kniha opravdu věrohodná.

Knihu si dle mého názoru může přečíst každý. Děj je snadno pochopitelný rychle čitelný a snadný na interpretaci. Tudíž mohu doporučit i mladším čtenářům. Myslím si, že se při čtení v textu najdete asi tak, jako jsem tam našla i já některé zážitky z mého dětství.

Moje subjektivní hodnocení je 100 %. Kniha se mi opravdu moc líbila. Musím ještě dodat, že v sobě nese kniha na malém počtu stran velké množství moudrostí, tímto si mě též získala.

Děkuji samotnému panu autorovi za poskytnutí recenzní e-knihy. Přeji mu, ať se kniha líbí a osloví i další čtenáře. Rozhodně si dílo zaslouží povšimnutí.

Bibliografické údaje:
Žánr:                  Literatura česká - Romány
Rok vydání:       2015, 1. vydání originálu:   2015.  
Počet stran:        98
Nakladatelství:   Backstage Books
Vazba knihy:      brožovaná
ISBN:                 978-80-8804916-6

0 komentářů :

Okomentovat