Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

čtvrtek

5minutovka s Jaroslavem Kuťákem

Vážení přátelé a milovníci původní české detektivky. Krátký dotazník mi tentokrát pro vás vyplnil výborný český detektivkář, k jehož dílům patří i 12 příběhů z golfového prostředí, které měly sloužit k propagaci tohoto sportu. Jedním z nich jsou Strašidla z Woodlandu. Tuto knihu jsem přečetla, byla nadšená a sepsala recenzi. V současné době se autorově pozornosti nevyhnula jedna naše historická stavba. Která? Čtěte dále a odpověď na otázku dostanete, mohu vám to slíbit. Mohu říci, že mě některé odpovědi velice překvapily, u některých jsem se pobavila a přiznávám se bez mučení, že si mě autor získal ještě více. Jeho odpovědi jsou stručné, výstižné, ale i humorné.

 

5minutovka s Jaroslavem Kuťákem

Dobrý den, řeknete nám o sobě pár slov?
Dobrý den. Jistě. Jsem starej, protivnej dědek, co žije sám a přesto miluje lidi.

Jste spisovatel, psal jste již v dětství? Jakým žánrem jste se zabýval? Inspiroval jste se při své tvorbě díly, či stylistickými postupy jiných autorů?
Již v dětství jsem psal. Napsal jsem si pokračování Rychlých Šípů.

Když jste byl dítětem, četl jste rád? Měl jste nějakou oblíbenou knihu, či postavičku?
V dětství jsem četl a k mým nejoblíbenějším knihám patřily Foglarovky, Verneovky a Mayovky.

Kde pro své knihy čerpáte potřebnou inspiraci?
Rád naslouchám druhým, přesně to je pak mou inspirací pro vznikající příběhy.

Máte nějaké oblíbené místo, kde píšete?
Vždy rád píši u jídelního stolu, vejde se na něj i jídlo a káva.

Co se Vám honilo hlavou při psaní první knihy?
Doufal jsem, že když se budu bavit já, pobavím i čtenáře. To platí i dnes.

Jsou některé části příběhů Vašich hrdinů motivované Vaší životní zkušeností? Případně jak moc jste ochotný se svým čtenářům otevřít?
Nelze se neotevřít a nelze nevyužít vlastní zkušenosti - ale je to celé jinak, než si čtenáři myslí. Používám svůj smysl pro humor, své nahlížení na lidi a podobně.

Zažil byste rád některé situace, které necháváte prožívat své hrdiny?
Je jich hodně. Láska, přátelství, dobrodružství.

Chystáte pro své čtenáře v brzké době něco nového?
Teď právě tak trochu připravuji historickou detektivku z pevnosti Josefov. 

Máte spoustu fanoušků a věrných čtenářů. Je něco, co byste jim rád vzkázal?
Rád bych jim vzkázal, že je mám rád. Upřímně.

Za poskytnutí fotografií a milých slov patří velké díky panu Jaroslavu Kuťákovi.

Napadá Vás něco, na co byste se svého oblíbeného autora zeptali? Pokud ano, neváhejte a napište buď do komentářů, nebo mailem. Případně máte nějakého oblíbeného autora, jehož odpovědi na dotazník by Vás zajímali? Neváhejte a pište.

0 komentářů :

Okomentovat