Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

pátek

Že by jedna zrzka nestačila?

Jedna zrzka navícHermína Franková

Jedna zrzka navíc




Tato kniha, kterou jsem zvolila pro svůj první příspěvek, je určena hlavně dětským čtenářům od 12 let. Nikde však není psáno, že si ji nemůže přečíst i dospělý čtenář, a tak jsem se do ní pustila.

Asi se ptáte, jak jsem k ní vůbec přišla. Moje malá sestřička si knihu vypůjčila v obecní knihovně a asi po 12 stránkách, které zvládla přečíst, ji odložila se slovy, že si ji raději přečte jindy. Jelikož jsem chtěla zjistit důvod, proč ji nedočetla, tak jsem si ji otevřela a začala číst. Kniha mě vtáhla během pár stránek do děje a ne a ne mě z něj pustit ven. Pravdou však je, že během těch 12 stránek se tam nic moc neděje... dochází k obyčejnému seznámení čtenáře s postavami. Pokud knihu vezmete do ruky, tak se tohoto nezalekněte a nenechte se odradit. Věřím tomu, že pak Vás kniha začne sama o sobě bavit tak, jako bavila i mě.

Ústřední myšlenkou knihy je ukázat čtenáři, co se může stát člověku, který se nudí. Hlavní hrdinkou je Jarmila, holka se zrzavými vlasy. Tato dívka má složitý život. Vyrůstá pod dohledem svého roztržitého otce, který to s ní nemá vůbec lehké. Její otec je logopedem a jednoho dne do jeho ordinace přijde herečka Jana, která šišlá a chce se tomu odnaučit. Jana je Jarmile sympatická. Když už Jarmila neví nudou co by, tak napíše Janě dopis a ta ji vezme na natáčení filmu. Tam se Jarmile změní od základu život... Chcete vědět jak? Není nic jednoduššího, než si knihu pořídit a přečíst si ji.

Výtky: Jediné, co bych knize vytkla je to, že mi občas přišlo, že autorka přechází mezi smyslem a nesmyslem. Dlouho mi trvalo, než jsem se zorientovala, co se vůbec Jarmile stalo. Vše se poté vysvětluje až ve druhé třetině knihy.

Další info o knize, komentáře a diskuzi, naleznete na:
http://www.databazeknih.cz/knihy/jedna-zrzka-navic-25273
https://www.goodreads.com/book/show/13555021-jedna-zrzka-nav-c?ac=1

Knihu jsem ohodnotila 5 hvězdičkami, protože se mi moc líbila.

Žánr:Pro děti a mládež - Dívčí romány
Rok vydání:2009, 1. vydání originálu: 2009
Počet stran:224
Nakladatelství:Knižní klub
Ilustrace/foto:Adolf Born
Vazba knihy:vázaná
ISBN:978-80-242-2357-5

0 komentářů :

Okomentovat