Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

sobota

5minutovka s Evou Molíkovou (Molly Crow)

Milí čtenáři,

je to tu. Povedlo se mi sestavit krátký dotazník, jehož prostřednictvím se nám budou postupně představovat stálice literárního nebe, ale také vycházející hvězdy. Tentokrát se mi povedl rozhovor nejen o literární tvorbě se sympatickou autorkou knihy Bez duše, o níž jste si mohli přečíst v recenzi. Copak mi pro Vás o sobě a svém tvoření prozradila? Jste zvědaví? Čtěte dále.

5minutovka s Evou Molíkovou (Molly Crow)

Dobrý den, mohla byste se nám trošku představit?
Dobrý den. Z vášnivé čtenářky historických romancí jsem se postupně dostala až k samotnému psaní. Časem jsem si oblíbila i další žánry jako fantasy, sci-fi a erotické romány ze současnosti. Právě proto i moje tvorba bývá kombinací těchto žánrů.

Jste spisovatelka, tvořila jste aktivně již v dětství? Jakým žánrem jste se případně zabývala?
V dětství jsem bohužel nepsala.

Inspirujete se při své tvorbě díly, či stylistickými postupy jiných autorů?
Snažím se spoléhat na vlastní fantazii a vymýšlet originální zápletky. Pokouším se tedy spíš od ostatních autorů odlišit, než je napodobovat.

Když jste byla v dětském věku, četla jste si ráda? Jaká byla Vaše oblíbená kniha? A co oblíbená postavička?
Ano, v dětství jsem četla. Mou oblíbenou knihou byla Zuzanka a její pes Ňufka - tuto dětskou obrázkovou knížku jsem přímo milovala.

Kde pro své knihy čerpáte potřebnou inspiraci?
Ve všech všedních maličkostech, ale hlavně spoléhám na svou vlastní bujnou fantazii.

Máte nějaké oblíbené místo, kde píšete?
Nejraději píšu doma na gauči, ideálně při poslechu oblíbené hudby.

Co se Vám honilo hlavou při psaní první knihy?
Nejsem si jistá, jak na otázku odpovědět. Když píšu, nemyslím na nic jiného, než na právě probíhající děj. Přemýšlím nad knížkou většinou až po dopsání, kdy hlavně řeším vlastní obavy, jak ji čtenáři přijmou. Nebo co jsem mohla udělat jinak a čeho se pro příště musím vyvarovat.

Jsou některé části příběhů Vašich hrdinů motivované Vaší životní zkušeností? Případně jak moc jste ochotná se svým čtenářům otevřít?
Samozřejmě se něco z mého života odráží i v mém  psaní. Jedná se ovšem pouze o maličkosti. Svůj život jako předlohu vědomě nepoužívám.


Zažila byste ráda některé situace, které necháváte prožívat své hrdiny?
Ano, ale jen ty dobré. Moji hrdinové často dost trpí, takže bych se v jejich kůži ocitnout nechtěla. 

Chystáte pro své čtenáře v brzké době něco nového?
Snažím se vydat druhou knihu. Jakmile budu mít nějaké bližší info, určitě se objeví na mých stránkách na facebooku. Zatím alespoň zveřejňuji nějaké ukázky z rukopisu, takže pokud by si je někdo chtěl přečíst, stačí si projít moje stránky.
A poslední otázka. Máte spoustu fanoušků a věrných čtenářů. Je něco, co byste jim ráda vzkázala?
Dnešní doba přeje jen odvážným a já se mezi ně bohužel neřadím. Nejraději bych se zavřela doma a jen psala. Ale pokud si to, co píšu, má i někdo číst, musím se těm odvážnějším alespoň lepit na paty. Takže všem, kteří mě sledují a čtou moje příspěvky, děkuji. Jste to právě vy, kteří mi dodáváte sílu a chuť se jako autor veřejně prezentovat, přestože se touha po pozornosti příčí mojí povaze.

Za poskytnutí fotografií a milých slov patří velké díky Evě Molíkové.

Napadá Vás něco, na co byste se svého oblíbeného autora zeptali? Pokud ano, neváhejte a napište buď do komentářů, nebo mailem. Případně máte nějakého oblíbeného autora, jehož odpovědi na dotazník by Vás zajímali? Neváhejte a piště.

2 komentáře :

  1. Super rozhovor a budu se tesit i na dalsi. Od pani autorky jsem jeste nic necetla, ale treba to napravim :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuji za Tvůj komentář, který mi udělal velkou radost. Knihu od Evy Molíkové mohu vřele doporučit, je skvělá. V brzké době chystám další rozhovory, teď čekám na odpověď další autorky, o jejíž knize už jsem také psala.

      Vymazat