Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

neděle

Láskyplná smrt - Stanislav Češka

59/60
Láskyplná smrt
Stanislav Češka

Milujete detektivky a edici Původní česká detektivka od nakladatelství MOBA? Pokud ano, tak tuto knihu vřele doporučuji vaší pozornosti, jedná se již o 243. svazek edice a zároveň o 8. díl série o detektivu Berkovi. Knihu vydalo v roce 2016 již zmiňované nakladatelství MOBA.

Musím říci, že edice je mou nejoblíbenější, a proto jsem se na knihy z ní při výběru zaměřila. Když jsem pak zjistila, že je příběh dalším dílem ze série o již zmiňovaném detektivovi, byla jsem nadšena a věřím tomu, že budete nadšeni i vy, protože kniha je opravdu strhují. Stejně tomu bylo i v případě Smrti z minulosti, kterou jsem již přečetla.

Oficiální anotace (zdroj: cbdb.cz):
Stanislava Berku, bývalého šéfa jihomoravské krajské mordparty, tentokrát vyhledá jeho spolužák, známý advokát Nebeský, který zastupuje klienta obviněného z vraždy své milenky. Důkazy jsou přesvědčivé a vše ukazuje na to, že inženýr Zábrana svou přítelkyni skutečně zavraždil. Advokát má ovšem jisté pochybnosti. Berka zpočátku neví, co si má o obviněném myslet. Když však postupně odkrývá životní tajemství mrtvé ženy, zjišťuje, že její milenec není zdaleka jediný, kdo by měl motiv a možnost tuto vraždu spáchat…“

Při výběru u mě hrála velkou roli obálka, ale také jméno autora, jež je pro mě synonymem kvalitně odvedené práce. Když jsem obálku viděla prvně, říkala jsem si, co má podivný vzhled ženy, která má převázané oči vlastními vlasy, společného s názvem knihy. Když se však začtete, tak během chvilky záhadu odhalíte. Avšak věřte tomu, že odhalíte jen tuto drobnost, ale vraha získáte až na samém závěru. V průběhu čtení budete tápat, autor vás bude mást nejrůznějšími stopami a klást vám klacky pod nohy. Toto považuji za výborný postup při psaní detektivky a před autorovým uměním smekám klobouk.
Jak jsem již naznačila výše, kniha mě zaujala již od prvního slova, chytla mě a odmítala pustit do té doby, dokud jsem ji nedočetla. Příběh byl psán velice čtivě a poutavě, přesně tak, jak jsme na to u tohoto autora zvyklí. Opět musím podotknout, že si autor s knihou vyhrál jak jazykově, tak i stylisticky. Gramatická stránka však trošku pokulhává, protože se vyskytuje několik pravopisných chybek, překlepů a omylem se opakujících slov. Nicméně zaměřme se na vyprávění samotné, to je psáno velice věrohodně a příběh vám bude velice blízký. Autor zvolil subjektivního vyprávění pomocí ich-formy. Co se týče kompoziční výstavby textu, zde se prolíná půl na půl chronologická kompozice s tou retrospektivní. Jaký by byl detektivní román bez výslechů?

Kniha se mi moc líbila a jsem šťastná, že jsem si mohla přečíst další díl skvělé série a úžasné edice. Autor si u mě udělal dobré jméno již po přečtení první knihy a já mohu říci, že na to, že toto je už 4. kniha od něj, stále se těším na další a další. Užívám si každého autorova slova a vážím si jeho práce. Je jedno, zda se jedná o skvěle vypracovanou detektivku ze současnosti, v níž se občas vracíme do dob minulého režimu, nebo ryze středověká detektivka, v níž se vydáváme na území Velké Moravy.

Na díle je zřejmý velký kus práce, který dle mého názoru hravě zaujme a potěší duši každého čtenáře. Věřte tomu, že po začtení se do příběhu se nebudete moci odpoutat. A abych nezapomněla, tato kniha se mi opravdu moc dobře četla i díky skvělému grafickému zpracování, text je tištěn vcelku velkými písmeny a odstavce jsou krásně zarovnané. Při čtení se mi líbily malé „brzdičky“ v podobě dělení do 100 kapitol. A je něco, co mě na knize zaskočilo? Tak trošku bych mohla za malé překvapení to, že autor do díla zařadil i některé vulgarismy, které však spíše pozvedly věrohodnost celého vypravování. Tyto jazykové prostředky skvěle zapadaly do jednotlivých sitaucí, v nichž jsou použity.

Za luxusní čtenářský zážitek si ode mě tato kniha a autor získaly palec nahoru a nádherných 100 % hodnocení k tomu.

Za poskytnutí recenzního výtisku patří velké díky nakladatelství MOBA. Pokud vás kniha zaujala a rádi byste si ji přečetli, můžete si ji pořídit zde.

Bibliografické údaje (zdroj: databazeknih.cz):
Série:

Detektiv Berka (8.)

Žánr:
Detektivky, Literatura česká
Rok vydání: , 1. vydání originálu: 2016
Počet stran:272
Nakladatelství:MOBA (Moravská bastei)
Autor obálky:Zdenka Gelnarová
Vazba knihy:vázaná
ISBN:978-80-243-7157-3

0 komentářů :

Okomentovat