Blog o knihách, jenž je určen nejen pro knihomoly...

středa

Jazyky nejsou vědou…

Alena Šimečková
Úvod do studia jazykovědné germanistiky
Úvod do studia jazykovědné germanistikyTentokrát jsem si řekla, že vás seznámím opět s něčím trošku jiným. Tentokrát se jedná o skripta, která jsem použila pro zpracování seminární práce a zároveň pro přípravu ke zkoušce z jazykovědy.

Kniha mě velice zaujala. Dlouho jsem si říkala, že všechna skripta musí být nudná, když se z nich má člověk učit, ale tato kniha mě přesvědčila o pravém opaku. Musím se přiznat, že jsem si přečetla pro zpracování seminární práce jen pár řádků, ale pak jsem si řekla, že bych ji mohla ještě potřebovat. Nechala jsem si ji ještě doma a musím říci, že nelituji. Sice se jedná o skripta týkající se germanistické jazykovědy, ale ve skutečnosti se zde dozvíte vše o jazycích, dokonce i o češtině. Zkoušku jsem udělala levou zadní a ani po ní jsem knihu neodložila, až tak to bylo zajímavé.

Kniha je vcelku útlá. Má cca 150 stránek informací a zbylých 20 stránek obsahuje seznam použité literatury a rejstřík pojmů. Informace jsou podávány čtivě a velice srozumitelně. Autorka si dala záležet i na uvádění různých příkladů, které pomohly k snadnějšímu porozumění textu. Tentokrát bych knize asi ani nic nevytkla.

Komu bych knihu doporučila? Určitě všem, kteří studují kterýkoliv jazyk. Dále čtenářům, kteří by se rádi dozvěděli něco o jazykovém systému a jak vůbec funguje tvoření slov, skládání vět tak, aby dávaly smysl atd.

Bibliografické údaje:
Žánr:                       Naučná literatura - Jazyky, lingvistika
Rok vydání:            2005
Počet stran:             176
Nakladatelství: KAROLINUM, nakladatelství UK, Praha
Vazba knihy:           brožovaná
ISBN:                      80-246-0595-3

0 komentářů :

Okomentovat